Tipy pro lepší a kvalitnější spánek

alarm-clock-1193291_640

Je obecně známo, že naše tělo k dostatečné regeneraci potřebuje denně přibližně 7-9 hodin spánku. Důležité také je, aby spánek byl kvalitní. Jak lepšího spaní docílit?

Před spaním omezte příjem kofeinu

Správně byste neměli nic, co obsahuje kofein konzumovat alespoň 5 hodin předtím, než půjdete spát. Kofein totiž ve vašem organismu nějakou dobu zůstává a může být jednou z příčin, proč večer špatně usínáte. Denně si dopřejte jedno až dvě kávy v dopoledních hodinách a sami uvidíte, jaký vliv to na váš spánek bude mít.

Vyčistěte si hlavu

Jako jedním z největších důvodů, proč se spánek nedostavuje, bývá stres a osobní problémy. Než půjdete spát, zkuste myslet na příjemné okamžiky, nebo na chvíle, na které se těšíte. Budete-li se naopak zabývat věcmi, které vás trápí, usínání se dostaví až déle a zároveň se sníží kvalita spánku.

Investujte do kvalitní matrace

Kromě věcí, které můžete podvědomě ovlivnit, také zkuste investovat finance do kvalitní matrace. Nejlepší volbou jsou jistě matrace zdravotní vyrobené ze speciálních pěn, které se snadno a lehce přizpůsobí tvaru vašeho těla a působí příznivě nejen na páteř.

Každé ráno si zacvičte

Není nic lepšího než ranní rozcvička. Cvičení samo osobě dokáže odbourat stres a nejenže vás ráno krásně probere a rozproudí organismus, večer vám také pomůže k lepšímu usínání. Pro lepší účinky se doporučuje cvičit pravidelně každý den. Naopak namáhavé cviky nebo chození do posilovny by se neměly provádět těsně před spaním. Doporučený odstup je alespoň 5 hodin.

Omezte spánek přes den

Pro kvalitní spánek je důležité mít zažitý určitý rytmus. Ten narušuje, i když si jen na chvíli přes den zdřímnete. Pokud to není nezbytně nutné a nejste třeba nemocní, snažte se dennímu polehávání vyhnout. Vaše tělo se i za půl hodinku spánku zregeneruje a vy pak budete v noci místo spánku zírat do stropu.

Ložnice

Pro dobrý spánek by se teplota v místnosti, ve které spíte, měla pohybovat kolem 18°C. Také by měla být v pokoji dostatečná tma. Světlo náš mozek rozptyluje a prodlužuje dobu samotného usínání a snižuje jeho celkovou kvalitu.

zdroj foto: pixabay.com

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>