Proč začít cvičit jógu?

yoga-1146277_640

Jóga se v posledních letech těší z velké popularity. Je to oblíbený způsob relaxace, zdravého pohybu, ale také odbourávání stresu a zpevnění těla. Co za jejím úspěchem stojí a proč je správné začít jógu cvičit?

Přináší úlevu nejen od bolesti zad

Určitě každý si najde pádný důvod, proč jógu začít cvičit. Pokud se tak rozhodnete, jistě vám v první řadě poděkují záda a krční páteř. Jóga totiž příjemně protáhne celé tělo, protáhne svalstvo, a když ji budete cvičit pravidelně a poctivě, dojde ke zpevnění všech svalů ve vašem těle a tím se odbourá také bolest zad.

Kladný vliv na dýchání

Důležitým a prvním krokem v józe je naučit se správně dýchat. Podstatné je dýchat zhluboka a pomalu. Existuje několik druhů dýchání, se kterými vás seznámí lektoři jógy na hodinách a naučí vás je rozlišovat. Dlouhodobé provozování vám zvýší množství kyslíku v krvi a zároveň navýší kapacitu plic. Správné dýchání také může mít pozitivní vliv u astmatiků a alergiků.

Zvýší se rozsah pohybu

Už po pár prvních hodinách jógy na sobě pocítíte změnu k lepšímu. Zjistíte, že se vám postupně posouvá hranice pohybu celého těla. Ze začátku si budete možná připadat ztuhlí a neohební, ale to se brzy změní a z každého překonaného centimetru navíc, budete mít radost. Zároveň je ale důležité nejít přes bolest a přes své hranice a možnosti! Než uvolníte některé části těla, může to trvat týdny i měsíce. Je důležité nic neuspěchat a dobře poslouchat vaše tělo. Rozhodně se nenuťte do pozic, ve kterých cítíte bolest a není vám v nich dobře. S postupem času se to zlepší, chce to mít jen trpělivost.

Zlepšení kondičky

Ačkoliv se to nezdá, i u tohoto cvičení potřebujete jistou fyzickou výdrž. Ze začátku vás budou nejspíš náročnější pozice vyčerpávat a teprve s postupem času, až si vaše tělo zvykne, poznáte rozdíl. Na fyzické zdatnosti je potřeba pracovat, nezískáte ji po jedné hodině cvičení.

Pozitivní vliv na psychiku

Jóga má kladné vlivy nejen, co se týče fyzické zdatnosti a úlevy od bolesti. Velkým pomocníkem je také po psychické stránce. Během cvičení se uvolníte, odbouráte stres a alespoň na chvíli zapomenete na starosti a nepříjemné věci. Naučíte se také správně relaxovat a odpočívat. Může vám pomoci také při problémech se soustředěním či roztěkaností.

zdroj foto: pixabay.com

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>