Nejčastější chyby při sportu

běžec

Stále více lidí holduje sportovním aktivitám, což samozřejmě jen kvitujeme. Celá řada z nich ale při sportu dělá chyby, kterými si ubližuje. Abyste mezi ně nepatřili i vy, přečtěte si, na co si dát při rekreačních sportech pozor a čemu věnovat maximální obezřetnost.

Dehydratace

Nedostatek tekutin je jedním ze základních chyb, kterých se při sortu lidí dopouštějí. Během aktivity se mohou dostavit stavy v podobě bolestí svalů a celkového vyčerpání, což je pro každého velmi nepříjemného. V ten okamžik může blesknout hlavou, že dotyčný to s fyzickou kondicí má hodně špatné, ale to může být mylný úsudek. S největší pravděpodobností jde o nastupující dehydrataci. Ačkoliv lidé na pitný režim nezapomínají, dělají jednu velkou chybu. Tekutiny do těla dostávají pozdě. Před aktivitou je důležité naopak do těla dostávat tekutiny průběžně v malých dávkách, než až v okamžiku, kdy máte žízeň. To už je pozdě.

Vhodné tekutiny

Skladba pitného režimu je během sportovní aktivity velmi důležitá. Dobré je, že si jí většina sportujících uvědomuje. Iontové nápoje, které mají tělu dodat energii a zvýšit výkon, už používá jen zanedbatelná část. Většina šáhne po klasické vodě. Nejvhodnější je ta pramenitá a nejlépe bez přidaných ochucovadel, jako je sirup, apod. Někteří si stále do lahve berou čaj, džus nebo limonádu, ale opět jde o vyjímky. Pochválit musíme všechny ty, kteří na pitný režim myslí i po sportovní aktivitě a většina opět zvolí klasickou neperlivou vodu. Najdou se ale tací, kteří se těší na krásně vychlazené 12° pivo. Pokud opravdu neodoláte, nejprve se pořádně zavodněte čistou vodou, aby nedošlo k narušení termoregulace, rozšíření cév a ztrátě tekutin.

Zahřátí svalstva

Věc, která by měla být před každým sportem samozřejmostí, ale tady na nějaké zahřátí svalstva moc lidí nehledí. Je to chyba, protože ztuhlé svalstvo je náchylné na natažení, mohou se dostavit křeče a jiné problémy. Stačí si tedy vzpomenout na základní cviky, protažení rukou, nohou, zad a bederní části. Několikrát si takovéto protažení zopakujte a můžete vystartovat.

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>