Jak mohou ženy zvládnout problémy v přechodu – klimakterium

6204636151_af61c22e0d_z

Mnoho žen má problém s přechodem. Jestliže se však budou držet několika rad, může i tato životní fáze proběhnout v klidu a v pohodě.

Dnes se o pubertě mluví docela otevřeně, ale přechod je stále ještě určitým tabuizovaným tématem ve společnosti, která se stále více orientuje na mládí a výkonnost. I proto očekává mnoho žen tuto fázi s obavami a nejistotou. Existují ale možnosti, jak i tuto životní část zvládnout s nadhledem.

Klimakterium příznaky

Přechod není spojen pouze s tělesnými problémy a nepříjemnostmi, ale přináší i mnoho změn do života. Děti jsou dospělé, odpoutávají se a hledají vlastní cestu životem. Tím se většinou změní i vztah k partnerovi. K tomu se připojují obtížné a nepříjemné klimakterické obtíže jako poruchy menstruačního krvácení nebo akutní příznaky v podobě bolesti hlavy, závratě, pocení, návaly horka nebo i bolest na hrudi. Proto je klimakterium dobou, kdy je mnoho žen nejistých a necítí se ve své kůži. Důležité je ale vědět, že přechod není nemocí, nýbrž pouze změnou, kterou můžeme využít i pozitivně. Konečně si udělat čas pro sebe, vychutnat si novou volnost a realizovat dlouho odkládaná přání. Klimakterium neznamená konec života – i v 50 může žena být aktivní a vypadat atraktivně.

Červený jetel a klimakterium

Ke zmírnění fyzických problémů, které klimakterium přináší, doporučujeme vyváženou a zdravou stravu. Když si včas uvědomíme, že klimaktérium znamená i změnu ve fungování organismu, je možné zachytit a předejít váhovým výkyvům směrem nahoru. Doporučují se rostlinné tuky, které obsahují nenasycené mastné kyseliny, které pomáhají v prevenci se srdečními chorobami a chorobami krevního oběhu. Důležitý je v průběhu hormonálních změn pravidelný dostatečný přísun minerálních látek a vitamínů. Z jídelníčku vyškrtnout bychom měli všechny potraviny, které podporují návaly, jako např. alkohol, kofein nebo hodně osolená jídla.

Pokud sázíte na přírodní preparáty, měli byste vyzkoušet látky zvané fytoestrogeny, konkrétně izoflavony. K dostání jsou buď sójové nebo izoflavony z červeného jetele. Posledně jmenovaný typ jistě znáte z luk a travnatých porostů. Ano, tato bylina tlumí příznaky klimakteria. Najdete jí například v přípravku menoflavon.

Dalším jednoduchým prostředkem v boji proti nepříjemným potížím při přechodu jsou sportovní aktivity – pomocí pohybu se trénuje krevní oběh a pocením se tělo může lépe připravit na návaly horka. Kromě toho je pohyb dobrým prostředkem pro zlepšení nálady, protože se při něm uvolňují endorfiny.

K zvýšení psychické pohody se doporučuje dostatečný čas na relaxaci: např. vyčlenit si čas na čtení (kdy jste si naposledy přečetla něco, co Vás skutečně pozitivně zaujalo nebo rozptýlilo?) nebo se objednat na masáž. Dalšími účinnými pomocníky proti stresu jsou meditace, jóga nebo autogenní trénink.

Zdroj foto: foter.com

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>